Sælg dig selv bedre til jobsamtalen med employee advocacy

Sponsoreret indhold

Det er bestemt ikke sjovt at være jobsøgende og lede efter det helt rigtige job, især ikke hvis du har været igennem tonsvis af forskellige jobsamtaler uden yderligere resultater. Men hvad kan du gøre for at sælge dig selv bedre til en jobsamtale? Læs med i artiklen her for tips.

Sådan finder du dine fordele

Både når det kommer til dig selv men også et produkt, så handler det i høj grad om at sælge. Når du er til en jobsamtale, er det vigtigt at du kan sælge dig selv til virksomheden, og det samme gør sig gældende med et hvilket som helst produkt. Firmaer og virksomheder lever for at kunne sælge deres produkt, og hvis ikke de kan det, så lider de også under konsekvenserne deraf. Men hvordan sælger du bedst muligt dig selv til en jobsamtale? Der er selvfølgelig mange måder hvorpå du kan sælge dig selv, og det handler til dels også lidt om, hvorhenne du søger et job. Men med employee advocacy kan du for alvor sætte skub i tingene. Men hvad er det, og hvorfor fungerer det til din fordel? Hvis du har kendskab til Employee advocacy så er du allerede langt fremme i jobsamtalen.

Hvad er Employee advocacy?

Det er nemlig sådan at employee advocacy handler om hvordan du deler relevant indhold på de sociale medier. Den dag i dag bruger mange mennesker tid på de sociale medier, og det er derfor fornuftigt som firma selv at kunne benytte sig af diverse sociale platforme, fordi muligheden for at nå ud til en bredere befolkning er større. Men selvom et firma har adgang til de sociale medier, så betyder det ikke nødvendigvis, at de er gode til at gøre brug af det. Det er derfor vigtigt at du forklarer dem om employee advocacy, eftersom det skaber relevant indhold om firmaet. Det giver medarbejderne mulighed for at dele indhold på tværs af deres kanaler, og med dette menes der, at der kan nås ud til endnu flere mennesker, og derved får din virksomhed mere omtale, og dét er jo altid en god ting.

Sådan bruger dit bedst dit netværk til jobsamtalen

Hvis du bringer dette op til din fremtidige chef, så viser du både arrangement, men du viser også, at du ved hvad social selling er, og hvorfor det er så vigtigt for en hvilken som helst virksomhed. Det er bestemt ikke alle der ved hvad social selling er, og derfor har du en klar fordel ved at have kendskab til dette på forhånd. Hvis du gerne vil vide mere om hvad du kan gøre for at fremhæve din jobansøgning, så kan du tage et kig på vores artikel her: https://findarbejde.dk/artikler/3-tips-til-at-bruge-dit-netvaerk-i-din-jobansoegning/ for yderligere tips til, hvordan du kan benytte dig af dit netværk. Et netværk kan være helt central i jobsøgningsprocessen, da det kan åbne en masse døre og give dig mulighed for at udvide dit netværk endnu mere. Til enhver jobsamtale er det altid en fordel at skille sig ud på den bedst mulige måde, og det gør du i hvert fald ved at have kendskab til employee advocacy.